Kaarsmeditatie

“Vanaf 18.00 uur vanavond sluiten alle scholen, alle horeca en alle sportverenigingen”. We hebben het allemaal gehoord. Drastische maatregelen om het coronavirus de baas te blijven. Gecontroleerd ziek worden: juiste aantallen patiënten tegelijk zodat het aantal bedden op de IC’s in Nederland toereikend zal blijven. En artsen niet hoeven te kiezen wie wel en wie niet behandeld wordt.

(T)huis

Sinds twee weken zitten we massaal thuis: we werken vanuit huis, de kinderen lopen om ons heen. Hoe is dat voor jou? Alle controle kwijt over de situatie en over je eigen agenda. De eerste week was het nog leuk en spannend: niet naar school, extra vakantie. Maar nu beginnen de kinderen zich te vervelen, het huis wordt te klein en jij zit er letterlijk middenin!

Stress in huis

Hoe vind jij je rust in deze periode? Neem je tijd voor jezelf om de situatie te kunnen hanteren? Of houd je de kinderen de hele dag bezig zodat ze geen ruzie krijgen? Dan is het weliswaar rustig in huis maar zelf ben je gesloopt. Dit zijn nog maar de eerste twee weken. Niemand weet hoelang deze situatie nog gaat duren. Wat betekent dat voor jouw (geestelijke) gezondheid?

Kaarsvlam

Ga eens mediteren: gewoon een kwartiertje in een kaarsje staren.

  • Zoek een rustig plekje waar je 15 minuten alleen bent
  • Steek een kaarsje aan en kijk in de vlam
  • Stel jezelf steeds dezelfde vraag (bijvoorbeeld: wat heb ik nu nodig?/ hoe vind ik rust?
  • Stel steeds deze vraag, blijf in de vlam staren en voel wat er gebeurt; in je hoofd en in je lijf

Hoe gaat het met jou?

Houd je dat vol? Welke gedachten gaan er door je hoofd? Kun je die hersenspinsels loslaten of blijven die gedachten je bezighouden?

Als negatieve gedachten je blijven beheersen, kan ik je helpen om weer rust in je hoofd te krijgen. Speciaal voor deze periode, voor de tijd waarin we gedwongen thuis zitten en de controle over het dagelijks leven kwijt zijn, bied ik je de mogelijkheid om gratis een half uur te bellen . Speciaal voor jou om rustig te blijven in onrustige omstandigheden.

Als je de hele dag je kinderen om je heen hebt, lever je veel energie in en heb je nog maar weinig tijd voor jezelf. En ook zonder kinderen, kan het fijn zijn om even te bellen. Een luisterend oor, je hart luchten, gewoon even aandacht voor jou en voor wat jij nu nodig hebt.

Het gesprek kan telefonisch, door middel van videobellen (WhtasApp) of via Zoom. Wil je een half uur met me bellen? Of ken je iemand die daar behoefte aan heeft? Mail me dan op jolanda@jolandamocking.nl en ik stuur je enkele opties voor een gesprek.

Download mijn E-book

Loop je jezelf soms voorbij omdat je teveel ballen in de lucht houdt? En heb je behoefte aan rust?

Meld je dan nu aan voor regelmatige tips en adviezen per e-mail over rust, ontspanning en genieten. Je ontvangt dan direct mijn e-book met drie praktische tips om snel en eenvoudig rust in je hoofd en in je lijf te krijgen.

Je gegevens zijn uiteraard veilig bij mij en worden niet gebruikt voor andere doeleinden.